Tisdagens prövningar och roligheter

Tjabba godingar,
Tisdag idag då och helt ok eller rätt rolig dag i skolan. Första lektionen var då sy slöjd som är rätt roligt jämfört med dem andra ämnena, Syr ett fleecetäcke till min gölle häst Barmur. Det blir snyggt faktiskt och hoppas han passar i det. Blir nog klar om två lektioner men vem vet. Gör mitt bästa iallafall och det är väl huvudsaken..eller? Näste lektion var då idrott och vi var tvugna att åka skridskor som inte är det roligaste precis. Tycker inte om det men det är inte tråkigare än att idrotta med tjejer som inte gör ett piss. Tro inte att jag diskremenerar tjejer för jag är en själv men om man nu är en sportig tjej(som jag då) och älskar att idrotta så är man tvugnen att idrotta med tjejer som bara står och snackar med varandra eller inte gör någonting på lektionerna. Hur kul är det då för mej t.ex. som vill ha idrott och vill ha ett högt betyg??!. Vår idrottslärare lät mig ju inte få idrotta med killarna när jag fråga...det är diskremenering! Eller vad tycker ni?
Jag tycker iallafall det och det finns en annan sak jag forfarande inte tycker är rättvist betygsatt men det tänker jag inte ta upp här. Nu tillbaka till tisdagen då. Gick till sollentunavallen med Danne,F',Josse och Jenny. Vi hade kul och jag hade min kamera med mig och Danne var linslusen. Han ville va med på vart enda kort x'D. Vi hade kul och Danne var med på nästan alla kort när jag kollade efter. Han är rolig. F' åt godis när vi gick dit och det så rätt kul ut när hon gick med den där godispåsen och höll den jätte hårt x'D. "F' hjärta godispåsen". Hah...Fellsa då...! Hon är min bara min bästus. Vi åkte skridskor sen och det var så där. Jag är nog Bambi på hal is ser det ut som. Jag och F' dansade "jätte"(ironi) bra på isen. Höll på att dra omkull henne(ops..inte mitt fel(a)..). På hemkunskapen fick vi göra en god fisk rätt. Den blev god även om man inte trodde det från första början så blev den det. Skriver receptet sedan kanske imorgon. Konstigt nog kan jag det utantill också. Kollade på det där receptet en enda gång och jag kommer ihåg det. Hahah..Jag är ju som jag är och det vet dom som känner mig(Bra, jätte bra! x'D). Men igår ska jag nämna lite kort eftersom att jag inte hann skriva när jag kom efter ridningen. På ridningen då fick vi byta hästar och jag fick en jag aldrig ens skulle tänka mig att jag skulle få. Kinnskair blev det och han är hur snäll som hellst. Han går på nybörjarlektionerna men vår ridlärare sa att han behöver en mer "erfaren" ryttare som kan jobba honom rätt för där är han svår. Och jag antog mig utmaningen och red honom jätte bra tycker jag själv för att vara första gången jag red honom. Fick honom i form och han gick jätte snyggt. Han är helt olik Therna som jag red förut. Therna är typ 132cm och Kinnskair 145-150cm(något sådant). Han är jätte stor jämfört med den lilla heta hästen jag red förut. Han är hur snäll som hellst och hyffsat pigg också.Det var iallafall kul att rida honom och vår ridlärare sa att det skulle vara spännande att se hur det går för oss i fortsättningen. Det var kul att höra och det lät som jag kunde rida honom snyggt. Visste inte att han var 5-gångare men det var han. Så har ridit två 5-gångare i rad nu. Och red Therna i typ minst åtta veckor förra terminen och tre veckor den här så har ridit femgångare ett tag men det spelar ingen som hellst roll. Kinnskair har jätte fina ögon för att dom är blåa. Han är hur säöt som hellst och ser jätte snäll ut. Ojoj vad jag skriver det var nog länge sen jag skrev så här mycket faktiskt. Ska plugga lite engelska till provet på tors och fredag. så..



33


natur





































Kinnskairs ögaKinnskairs öga(från i somras)


Tankar och Åsikter
Postat av: niki

jo det måste vara så hehe :) tack :D fina bilder

2009-02-04 @ 05:34:29
URL: http://niczue.blogg.se/
Postat av: Ida

fina bilder=)

2009-02-04 @ 06:17:16
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: niki

;)

2009-02-04 @ 16:35:58
URL: http://niczue.blogg.se/
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

TACK :)



Vilka vackra bilder !



/ En tjej i storstan

2009-02-04 @ 18:25:12
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/

Skriv det du vill här:

Ditt söta namn:
Ska någon komma ihåg dej?

Din mailadress: (publiceras ej)

Länk till din blogg:

Skriv det du vill säga till mig:

Trackback
RSS 2.0